Spotřebitelé zvolili nejhorší poplatek dodavatelů energie

TISKOVÁ ZPRÁVA – V anketě o Nejbizarnější poplatek dodavatelů elektřiny a plynu zvolili spotřebitelé platbu za využití zákaznické linky nebo zákaznického centra. Na druhém místě se umístil poplatek za předčasné ukončení smlouvy.

Nejhorší poplatky dodavatelů elektřiny a plynu, anketa o nejbizarnější poplatek

Anketa o Nejbizarnější poplatek, kterou uspořádala iniciativa EnergetickaPoradna.cz, probíhala od konce dubna do 25. června 2013. „Spotřebitelé mohli vybírat z celkem pěti poplatků. Více než 42 % respondentů hlasovalo pro poplatek za využití zákaznické linky nebo zákaznického centra. Jde o poplatek, který má ve svých obchodních podmínkách společnost X Energie, která si za tuto službu, jež by měla být běžným servisem, může v některých případech účtovat 114,95 korun,“ uvedla energetická poradkyně Michaela Vinšová.

Na druhém místě se umístil poplatek za předčasné ukončení smlouvy, kterému dalo hlas přes 26 % hlasujících spotřebitelů. „Právě poplatek za předčasnou výpověď smlouvy je aktuálně palčivým problémem řady odběratelů, kteří jsou u dodavatele upsáni na konkrétní období. Pokud chtějí odejít dříve, dodavatelé od nich požadují částky až v řádech několika tisíců korun,“ dodala Jana Poncarová z EnergetickePoradny.cz.

Žebříček 5 nejabsurdnějších poplatků u dodavatele

  1. Využití služeb zákaznické linky nebo zákaznického centra
  2. Poplatek za předčasné ukončení smlouvy
  3. Poradenství v oblasti obchodu s plynem a s elektřinou, včetně poradenství při výběru příslušné distribuční sazby
  4. Poplatek za uzavření splátkového kalendáře
  5. Změna jističe či sazby

Partnery ankety jsou Sdružení obrany spotřebitelů SOS Asociace a Anketovnik.cz. Mediálním partnerem je magazín Penize.cz, TopSrovnani.cz a Finance.cz.